loading...

لوازم یدکی ماشین چینی

بازدید : 8
دوشنبه 28 اسفند 1402 زمان : 9:40

زنجیر تایم چیست؟ چه تفاوتی با تسمه تایم داراست؟
زنجیره تایم یک سیستم تهیه و تنظیم مجال سوخت و هوا در باطن سیلندرها میباشد که برای هماهنگ کردن تکان سوپاپ‌ها و کرنک شافت در موتورهای اصطلاحاً درون سوز یا این که ای سی به کار گیری می گردد. این سیستم، به‌شکل زنجیره‌ای متصل به چرخ‌دنده‌های گوناگون میباشد و نقش مهم در کارکرد موتورها اجرا می‌نماید. ما یحتاج میباشد بدانید که وظیفه زنجیر تایم و تسمه تایم یکسان میباشد و به عبارتی‌طور که قبلی‌خیس گفتیم درواقع برای تایم کردن سوپاپ‌ها و تمایل بادامک‌ها میباشد و با هماهنگی این اجزا (گرایش‌لنگ و کرنک شفت و تمایل بادامک یا این که رغبت‌سوپاپ) درنهایت موجب هماهنگی گشوده و مسدود شدن پیستون و سوپاپ هوا میشود. به عبارتی‌طور که از نام آنان پیداست مهم‌ترین تفاوت این دو قطعه یعنی زنجیر تایم و تسمه تایم محصول متریال بکار رفته در آن‌هاست. تسمه تایم از محصول پلاستیک فشرده و زنجیر تایم همانند بقیه زنجیرها ماهیت فلزی دارااست. ازجمله خودروهایی که از زنجیر تایم در ساختار موتور آنها به کار گیری‌گردیده می‌اقتدار به چری اریزو 5اشاره نمود.

انواع زنجیر تایم و تسمه تایم و لوازم یدکی ماشین چینی مشهد در فروشگاه یدکی حقی پیروزی مشهد

تاریخچه زنجیره تایم
این تکنولوژی از به عبارتی آغاز در پیاده سازی‌های نخستین از نیازهای موتورهای باطن سوز برای افزایش عملکرد و عملکرد محسوب می شد و تاریخچه‌ای بی نیاز، بغرنج و درحال‌بسط داراست. تاریخچه زنجیره تایم مشخصاً به سال‌ها پیشین بازمی‌خواهد شد؛ ولی به‌طور عمده از اواخر قرن نوزدهم تاکنون گسترش‌های بزرگی نموده است.

لوازم یدکی خودرو چینی مشهد

در ذیل به تاریخچه زنجیره تایم اشاره میکنیم:

اولی زنجیرتایم ها در قرن نوزدهم
در قرن نوزدهم، زنجیره تایم به‌شکل ابتدایی در بعضا موتورهای خودروهای اول به کار گیری میشد، ولی به جهت ضعف در پیاده سازی و مواد استعمال‌گردیده، این رشتهّاوری در گیر خطاها و فساد‌های مکرر میشد.

جایگزینی زنجیر تایم با تسمه تایم در قرن بیستم
در سال ۱۹۶۰ میلادی برای نخسین بار خبرهایی از تشکیل داد تسمه تایم به گوش رسید. کمپانی پنتیاک طی یک ابتکار از پلاستیک فشرده برای جایگزینی این قطعه استفاده نمود و برای نخسین بار از تسمه تایم رونمایی کرد. در سال ۱۹۶۲ در شرکت گلس تسمه تایم برای اولی به ایجاد انبوه رسید. در اواخر قرن بیستم، با توسعه‌های تکنولوژیک و بهبود چگونگی مواد، موجبات بهبود چگونگی زنجیره تایم آماده شد و مجدد زنجیر تایم به‌تیتر یکی اجزای اساسی موتورهای درون سوز مطرح شد. با کاربرد زنجیره تایم، موتورها به‌طور ظریف‌خیس و هماهنگ‌خیس شغل می‌کردند و خطر فساد‌ها کاهش یافت.

برگشت به زنجیر تایم قرن بیست و یکم
در سال‌های اخیر، با توسعه روزافزون تکنولوژی‌های مهندسی و مواد، ایجاد کرد زنجیره تایم‌ها به‌طور چشمگیری بسط کرده‌اند. امروزه از زنجیره‌های تایم غامض و مقاوم با استعمال از حرفه‌آوری‌های توسعه یافته، در خودروهای امروزی به کارگیری می شود. این تکنولوژی همچنان در کارایی برای افزایش عملکرد موتورها، ارتقا بازده و کاهش آلودگی‌ها میباشد.

این نوشته‌ی علمی هم جذابه: 1.کارداران لرزش موتور ماشین در موقعیت گوناگون + چاره برطرف کردن
با دقت به گسترش‌های مداوم در زنجیره تایم و به کار گیری از حرفه‌آوری‌های نوین، امید داریم که در آتی این تکنولوژی همچنان نقش مهمی در پیشرفت در عملکرد خودروها اجرا نماید و از مصرف باصرفه‌خیس سوخت و نگهداری دور و اطراف‌زیست جانبداری نماید.

مقایسه زنجیر تایم و تسمه تایم
زنجیر تایم و تسمه تایم، دو طریق گوناگون برای هماهنگ کردن تکان سوپاپ‌ها و کرنک شافت در موتور خودروها میباشند. هر مورد از این طریق‌ها خصوصیت‌ها و مزایا و معایب خویش را دارا هستند که پیرو به تفاوت‌های آنها می پردازیم:

زنجیرتایم
در پی به تحقیق مزایا و معایب زنجیرتایم می پردازیم:

مزایای زنجیر تایم:
1. دوام و مقاومت بیشتر: زنجیر تایم‌ها اکثر زمان ها از مال‌های مقاوم و باکیفیتی ساخته میگردند که در قبال فشارها و حالت مشقت بار محیطی مقاومت بیشتری دارا هستند.

2. نیاز به بده بستان کمتر: زنجیره‌های تایم معمولاً نیاز به بده بستان کمتری نسبت به تسمه تایم دارا‌هستند، که ازجمله دلایل آن مقاومت بالای آنان میباشد.

3. کوشش ظریف‌خیس: زنجیره تایم از جهات توجه و هماهنگی در تلاش موتور از تسمه تایم عالی فعالیت می‌نماید.

معایب زنجیرتایم :
1. نویز بیشتر: زنجیره تایم معمولاً نویز بیشتری در زمان کارکرد داراست که میتواند به‌تیتر نقطه‌ضعف آن در حیث گرفته خواهد شد.

2. نیاز به مراقبت و حفظ ظریف‌خیس: زنجیره‌های تایم نیاز به محافظت و محافظت ظریف‌تری دارا‌هستند تا به‌صحت شغل نمایند و فساد آنها ممکن میباشد قدمت اثرگذار موتور را کم کند.

تسمه تایم
همینطور مزایا و معایب تسمه تایم عبارتند از :

مزایای تسمه تایم :
1. نادر‌نویز: تسمه‌های تایم به‌شکل کلی معدود نویز می باشند و هنگام کارکرد به اطراف آرامی ساخت‌و‌ساز می‌نمایند.

2. امکان جابجایی بالا: تسمه‌های تایم، جابجایی بالایی از توان را ارائه میدهند و ازاین‌جهت در موتورهای با نیروی بالا میتوانند اثر گذار باشند.

3. هزینه ذیل‌خیس: تسمه‌های تایم معمولاً ازنظر هزینه ارزان‌خیس می‌باشند و به همین عامل در برخی خودروها مورداستفاده قرار می گیرند.

معایب تسمه تایم:
1. قدمت کمتر: تسمه‌های تایم معمولاً دوام کمتری نسبت به زنجیره‌های تایم دارا‌هستند و نیاز به ردوبدل متداول‌تری دارا‌هستند.

2. محدودیت در همت: در برخی موتورها، تسمه‌های تایم ممکن میباشد به جهت نیروهای بالا یا این که حالت دشوار‌کاری نتوانند به‌خیر و خوبی شغل نمایند.

تفویض به کارگیری از زنجیره تایم یا این که تسمه تایم به توجیه موتوری و نیازهای خودروسازی بستگی دارااست و هرکدام از این طرز‌ها مزایا و معایب خویش را دارا‌هستند که درنهایت توسعه و گسترش و افزایش عملکرد موتورها و خودروهای تازه را ذیل تأثیر قرار می دهد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 9
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 28
  • بازدید ماه : 45
  • بازدید سال : 104
  • بازدید کلی : 104
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه